Hong Island Tour

It's time for an update! First og fremmest, så er vi nu kommet til en ny ø, ved navn Koh Lipe, som ligger op til grænsen ved Malaysia. Det tog os omkring 4 timers sejltur fra Phi Phi, at komme herned. Vi skal være her de næste 4 dage og bare nyde det sidste af vores ferie. Men mere om denne ø, når vi kommer så langt he he. Nu tager vi et lille tilbageblik til vores ophold i Ao Nang, Krabi.

// It's time for an update! First and foremost we have now arrived to a new island, named Koh Lipe, and it lies near the boarder to Malaysia. It took us about 4 hours by boat to get here. We are going to spent the next 4 days here, just enjoying the last bit of our vacation. But more about this Island later, when we get to that part he he. Now it's time to look back at our stay in Ao Nang, Krabi.

På vores tredje dag i Krabi, bookede vi en bådtur ud til Hong Island og nogle små omkringliggende øer. Vi startede tidligt om morgenen, hvor vi blev samlet op af en taxi og så blev vi ellers kørt ned til speedbåden, som vi skulle sejle med de næste mange timer. Vi startede ved en lille klippeø, hvor vi kunne snorkle lidt rundt og kigge på diverse søde fisk og efterfølgende sejlede vi videre til Hong Islands, som I ser på billederne ovenover. Nok er billederne smukke (synes jeg selv), men det vil aldrig kunne komme til sin ret, det var simpelthen så fint og så hyggeligt med de mange fisk, som i den grad var nysgerrige. På øen her havde vi godt og vel halvanden time, til at gøre hvad vi nu ville, før vi skulle videre til den næste ø.

// On our third day in Krabi, we booked a boattrip to Hong Island and some small islands around. We started early in the morning where we were picked up by a taxi from the hotel. We started at this small rock island were we were able to go snorkeling a bit. Afterwards we sailed towards Hong Islands, as you can see on the photos above. The photos are beautiful (I think), but it will never give the right image of how it really looked like - it was amazing and super cozy with all the curious fish. We had about one hour and a half on this island to do whatever we wanted, before we were off to the next.

Næste stop var en lille bitte klat ude mit i ingenting, men smukt var det! Her var det tid til frokost og det var på den helt primitive måde, vi følte nærmest vi var midt i optagelserne til Robinson ekspeditionen.

// Next stop was this island in the middle of nowhere, but very beautiful! Here it was time to have lunch and it was in a very down to earth way, we almost felt we were apart of the recordings of Robinson expedition.

Sidst men ikke mindst, stoppede vi ved denne lille idylliske ø. Der var bare en lille bitte strand og med grotter i baggrunden, simpelthen så hyggeligt og ikke det værste sted at strande, hvis det nu skulle gå helt galt. Det var en helt vild skøn tur og en fed måde at opleve øerne. Vi gav omkring 600kr i alt for turen alt inkl. hvilket jo er helt skørt. Så hvis I engang er i området, så kan vi uden tvivl kun anbefale Jer denne tur, vi fravalgte 4 islands tour til fordel for denne, kan selvfølgelig ikke sige om den er bedre, men vi har kun det bedste at sige om Hong Island turen. Endnu engang, så vil jeg blot tippe Jer om at følge med på Instagram, hvor det jævnligt bliver opdateret. Nu vil vi smutte i tøjet og hoppe ud og finde en hyggelig restaurant her på Paradis øen, Koh Lipe. Må i få en skøn weekend!

// Last but not least, we stopped at this very idyllic island. It only had a very small beach and some cage behind it, super cozy and not the worst place to strand if everything went wrong. It was truly a lovely trop and a great way to experience some different islands. We only paid around 600 DKK in total and that is just crazy cheap. So if you evert are In the area we can only recommend to go on this trip, we choose not to go on the four islands tour, so of course I dont know if that one is better, but I only have nice things to say about the Hong Island Tour. Ones again I would be happy if you would follow me on Instagram where I am updating more often. Now it is time to get dressed and find a restaurant here on Paradise Island Koh Lipe. Have a lovely weekend!